Warunki korzystania

Możesz pobrać moje projekty jako gratisy , możesz również przystosować je do własnych prac modyfikując kolor lub rozmiar.Jeśli chcesz przesłać mój projekt dalej podaj link do mojego bloga. Nie przywłaszczaj sobie mojej pracy jako własnej. Jeśli nie zaznaczono inaczej wszystkie prace są mojego autorstwa.

15 lutego 2011

Zielona Wróżka

Niestety wbrew pozorom nie będzie o wróżkach ani innych elfach. Jedzenie pysznych austriackich rumowo - kokosowych cukierków wywołało u mnie skojarzenia retro - alkoholowe. Przypomniał mi się mianowicie absynt, trunek chętnie i w dużych ilościach spożywany przez bohemę artystyczną głównie paryską, ale nie tylko. U nas absyntem raczył się pewnie Witkacy i jemu współcześni artyści i pisarze. Trunek obrósł legendą i mitem jako, że zawiera związek zwany tujonem, który w dużych ilościach mógł mieć działanie halucynogenne. Dlatego też absynt nazywano czasami Zieloną Wróżką. Picie absyntu wiąże się z rozmaitymi rytuałami, a w okresie jego największej popularności, czyli w okresie francuskiej Belle Epoque picie absyntu około 17 po południu nazywane było nawet Zieloną Godziną ( Heure Verte ). Popularność absyntu przełożyła się także na powstawanie dzieł artystycznych na ten temat. Jedno z najbardziej znanych to plakat Absinthe Robette z 1896 roku belgijskiego artysty Henri Privat - Livemont. Jest to najbardziej klasyczny przykład plakatu z okresu Art Nouveau.

Absinthe Robette - Henri Privat - Livemont
To wszystko zainspirowało mnie oczywiście do zrobienia własnej wersji absyntowej grafiki:


Źródła:
http://www.absynt.yoyo.pl/index.php
http://www.absynt.w3.pl/
http://www.absintheposters.com/index.html

Pozdrawiam

2 komentarze:

  1. Pięknie tu u Ciebie,chętnie zostaję na dłużej.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. OOO!Bardzo go lubię, szczególnie z dodatkami. We Wrocławiu na przykład można się go napić właśnie w "Zielonej Wróżce" na Rzeźniczej :)

    OdpowiedzUsuń